کد خبر: ۱۳۷۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۲ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۹

جدیدترین اخبار کرونا در ایران|‌برگزاری رزمایش پدافند زیستی در کرج/ گلایه مشهدی‌ها از مسافران نوروزی/ غربالگری مسافران در مبادی ورودی شهرها

گروه استان‌ها ــ این روزها همه‌جا صحبت از جولان ویروس کروناست؛ ویروسی که از چین شروع شده و دامن خیلی از کشورها از جمله ایران را هم گرفته است.
همان‌طور که در جریان هستید ویروس کرونا ابتدا در کشور چین شیوع پیدا کرد و ظرف مدت کوتاهی همه‌گیر شد به‌طوری که هزاران نفر در چین مبتلا شدند و خیلی‌ها نیز به‌سبب مبتلا شدن به این بیماری جان خود را از دست دادند، حال چند وقتی ‌ است که کرونا به ایران نیز رسیده است ‌که بی‌توجهی نیز می‌تواند بر شیوع این ویروس دامن بزند و مبتلایان ‌را بیشتر کند، از این رو سازمان بهداشت جهانی وضعیت اضطراری اعلام کرده و به‌سرعت به‌دنبال شناسایی و ردیابی این ویروس در سراسر جهان است تا بتواند این شرایط را تحت کنترل بگیرد و هرچه زودتر از شیوع بیشتر این ویروس خطرناک و کشنده جلوگیری کند.

اما از آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا، شاهد خدمات و تلاش‌های خالصانه متولیان بهداشت و درمان و تیم‌های درمانی در جای جای ایران اسلامی بودیم که بی‌وقفه در صف اول مبارزه با ویروس کرونا، ایثار و فداکاری را سرلوحه کار خود قرار دادند و در این راه بشردوستانه از جان روی برگرداندند و دل در گروی صیانت و حراست از جسم و جان بی‌شمار انسان‌های مبتلا و دردمند بستند.

بی‌تردید نقش‌آفرینی پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران‌ سختکوش در درمان بیماران مبتلا و نیز تلاش در جهت ریشه‌کنی و مبارزه با ویروس کرونا آن‌قدر ستودنی و والاست که قلم از بیان این جانفشانی‌ها قاصر و الکن است؛ سفیدپوشان دلسوزی که شبانه‌روز برای کمک به هموطنان بیمار، عاشقانه تمام هستی خود را نثار نظام سلامت کردند.

اما این ویروس در حال گسترش است و مهم‌ترین دستورالعمل برای مقابله با کروناویروس، برای مردم است و مردم باید در خانه‌ها و شهرهای خودشان بمانند، بهداشت فردی را رعایت و از ارتباطات و حضور در تجمعات، پرهیز کنند. اطمینان داریم که اگر دو، سه هفته این موارد رعایت شود، شاهد معجزه در کشور و شکست کرونا خواهیم بود.‌

بیشتر بخوانید
جدیدترین اخبار کرونا در ایران|سفرهای نوروزی همچنان ادامه دارد/ نگرانی از موج دوم سفرها/ مردم همچنان بی‌توجه به هشدارها/ کاهش 75 درصدی پروازها/ آخرین آمار مبتلایان+ فیلم

جدیدترین اخبار کرونا|مشهد در آستانه "فاجعه انسانی"/ توقف شیب شتابان رشد ابتلا در تهران/#در_خانه_بمانیم/ آخرین آمار مبتلایان+ فیلم

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| نیروهای مسلح با تمام قوا در میدان/ افزایش نگرانی‌ها نسبت به موج دوم کرونا/ هشدار نسبت به وقوع "فاجعه انسانی" در مشهد/ آخرین آمار مبتلایان+ فیلم

 براساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا روز گذشته و بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی، 1028 مورد جدید ابتلا به کووید19 در کشور شناسایی و تا امروز 21638 بیمار مبتلا به این بیماری در کشور گزارش شده است. 

براساس این گزارش خوشبختانه 7913 نفر از بیماران کووید19 در کشور بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. متاسفانه با جان‌باختن 129 نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به 1685 نفر رسیده است. 

‌ ‌جدیدترین  اخبار کرونا در ایران را در ادامه مشاهده می‌کنید:

12:28|پایگاه بسیج شهدای فاطمیون مشهد وارد عرصه تولید ماسک شد

گروه استان‌ها- پایگاه بسیج شهدای فاطمیون مشهدمقدس این روزها پای کار آمده تا در حوزه سلامت مردم در زمینه مقابله با کرونا نیز فعال باشد.




11:34|بازدید استاندار البرز از طرح غربالگری و تب‌سنجی کرونا در مبادی ورودی و خروجی استان ‌

گروه استان‌ها- استاندار البرز از ایستگاه‌های طرح غربالگری و تب‌سنجی کرونا مستقر در مبادی ورودی و خروجی استان البرز بازدید کرد.




11:16|رزمایش پدافند زیستی و بیولوژیک بسیجیان ناحیه امام حسین(ع) کرج ‌

رزمایش پدافند زیستی و بیولوژیک بسیجیان ناحیه امام حسین(ع) با نام مقدس امام رضا(ع) در کرج برگزار شد.



11:01|گلایه مشهدی‌ها از مسافران نوروزی/ همه باید توصیه "در خانه بمانیم" را رعایت کنند

شهروندان مشهدی خواستار این هستند که پویش در خانه بمانیم از سوی تمامی شهروندان رعایت شود و بدانند متعلق به شهر و شهروند خاصی نیست.

10:57|کاهش 74 درصدی ورود خودرو به محورهای مواصلاتی استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از کاهش 74 درصدی ورود خودرو به محورهای مواصلاتی استان مرکزی خبر داد.

10:53|250 هزار ماسک در قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا بسیج سازندگی استان مرکزی تولید و توزیع شد

گروه استان‌ها- رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: 250 هزار ماسک در قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا بسیج سازندگی استان مرکزی تولید و توزیع شد.

10:47|نماینده ولی فقیه در لرستان در جمع مدافعان سلامت؛ تجلیل از جهادگران نبرد با کرونا

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی نماینده ولی فقیه در استان لرستان با حضور در بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد از زحمات و فداکاری های مدافعان سلامت تجلیل کرد.



10:18|دعوت به همکاری دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان از پرستاران؛ غربالگری بیش از 222 هزار نفر در مبادی ورودی شهرها

گروه استان‌ها- در پی شیوع موج ویروس کرونا در سراسر کشور و به‌تبع آن در استان سیستان و بلوچستان تلاشی همه‌ جانبه از سوی مسئولان و مردم جهت مقابله با این بیماری فراگیر آغاز شده و تقریباً همه مردم به نحوی درگیر موضوع هستند.




10:08|580 اکیپ ضدعفونی و گندزدایی به‌صورت شبانه‌روزی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند

گروه استان‌ها- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از فعالیت 580 اکیپ ضدعفونی و گندزدایی در سطح استان به‌صورت شبانه‌روزی در راستای کنترل و مقابله با کرونا ویروس خبر داد.

09:58|ورودی مکان‌های گردشگری استان کرمان مسدود شد

مسئول اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا در کرمان از مسدود شدن ورودی برخی مکان‌های گردشگری استان با هدف جلوگیری از تراکم جمعیت و انتقال کرونا خبر داد.

09:46| ورود به ناژوان تا اطلاع ثانوی ممنوع شد؛ پارک صفه تعطیل می‌شود

گروه استان‌ها- سخنگوی ستاد مدیریت کرونای اصفهان از اقدامات جدید در راستای ممنوعیت تردد و ماندن در خانه در اصفهان خبر داد و گفت: طبق دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا تمامی مسیرهای منتهی به ناژوان بسته شد و مقدمات تعطیلی پارک صفه نیز فراهم شده است.

09:38|کمبود تجهیزات بیمارستان‌های دولتی گیلان برطرف شد

گروه استان‌ها- نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان از روند بسیار مطلوب اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا در استان خبر داد و گفت: کمبود تجهیزات بیمارستان‌های دولتی گیلان برطرف شد.

09:30|آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان شرقی به 867 نفر رسید

گروه استان‌ها- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان شرقی به 867 نفر رسید گفت: آمار فوتی‌ها نیز 82 نفر شدند.

09:27|فعالیت گروه جهادی "حاجیوند" در ایام نوروز در عرصه‌ مقابله با کرونا؛ جلوه‌ای بی‌نظیر از ایثار و همدلی 

گروه استان‌ها- امروزه خبرهای تلخ از شیوع کرونا در کشورمون را می‌شنویم و این روزها شاهد صحنه‌ها و جلوه‌هایی از همدلی و ایثار گروه‌های جهادی در سرتاسر نقاط ایران اسلامی هستیم که از این تلخی می‌کاهد.



09:17|تعطیلی واحدهای صنفی غیرضروری و بازار ارومیه 

واحدهای صنفی و بازار ارومیه علی‌رغم فرارسیدن سال جدید و امید به فروش مضاعف، این روزها در کنار کسادی با تعطیلی به‌واسطه شیوع بیماری کرونا روبه‌رو شدند.



09:12|200 تخت‌ نقاهتگاه کرونا در کیش راه‌اندازی شد

گروه استان‌ها- سخنگوی شورای سلامت کیش از راه‌اندازی 200 تخت نقاهتگاه برای سپری کردن بیماران ترخیص‌ شده کرونایی در کیش با 200 نفر ظرفیت در جهت کنترل اپیدمی کرونا در جزیره خبر داد.

00:09| ‌شهادت 2 نفر از پرسنل بیمارستان‌های قم به‌عنوان "شهید خدمت"/درگیری کرونایی 40 پزشک و 130 پرستار

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از شهادت 2 نفر از پرسنل بیمارستان‌های قم به‌عنوان شهید مدافع سلامت خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان حدود 40 پزشک قمی مبتلابه این ویروس شدند.
برچسب ها: کرونا ، رزمایش ، گردشگری
نظرات بینندگان